One-year-on-the-otherside-of-the-world.reismee.nl

Mijn eerste ervaringen in Argentinië

Na bijna een kleine maand hier in Argentinië te zijn , heb ik toch hier en daar wel wat verschillen opgemerkt.

- De verkeersregels:

Die snap ik nog altijd niet, voorrang van rechts of van links? Ik weet het nog steeds niet.

Ik denk wie het snelste is, kan eerst gaan!

Bestuurders van een motor moeten blijkbaar ook geen helm dragen en het aantal personen is ook niet beperkt tot 2 heb ik de indruk.

Soms zie ik mensen met 3 of 4 op 1 motor zitten.

- De mensen

De mensen zijn hier heel open, warm , vriendelijk en heel nieuwsgierig.

Ze willen alles over je weten en als 1 iemand het weet , weet iedereen het heb ik al gemerkt. Hiermee bedoel ik dan vooral de mensen op mijn school.

Iedereen kent elkaar en vertelt ook alles door, dus wanneer ik in mijn neus peuter of een scheet wil laten moet ik oppassen dat niemand het gezien, gehoord of geroken heeft of iedereen weet het.

- De omgeving

De stad is niet erg proper ten opzichte van de meeste steden bij ons in België.

Wanneer ik wandel of fiets door de stad heb ik soms wel last van de uitlaatgassen omdat hier vooral oude en vervuilende auto's en veel motors rond rijden.

Maar alles erbuiten is zoveel beter!

Je ziet er prachtige landschappen, kleurrijke vogels en zelfs apen.

Ook is er de zuivere lucht en de stilte waar je volledig tot rust kan komen.

Ik voel me elke dag meer en meer thuis in het land en voel me ook meer en meer Argentijn.

Nu de Spaanse lessen begonnen zijn kan ik mijn weg al wat beter vinden zonder het Engels maar dat zal na verloop van tijd nog wel een pak beter gaan !

Ik hou jullie op de hoogte,

Adios!

Reacties

Reacties

veerle daneels.

Grappig wat je schrijft i.v.m. de voorrangsregels . hopelijk kom je het op een veilige manier te weten ;)
al één maand voorbij ! wat vliegt het vooruit,hé
Groetjes, en nog veel plezier.

tante yvonne

Het gaat je daar blijkbaar goed. En die andere gewoontes. Spannend hé.Groetjes en tot nogeens

Tante Lydie

Het is heel fijn om te zien en horen dat je het daar zo goed stelt. Geniet er maar van en steek er vooral veel van op? Groetjes

Tante Ellie

Tjonge tjonge, volgens mij heb je het daar niet slecht, maar ... niet alles wat je noemt is typisch voor Argentinië. Ik ondervind regelmatig dat hier ook veel apen zijn die geen links uit rechts kennen. Maar in Argentinië zie je waarschijnlijk direct het verschil.
Geniet van je verblijf ! Groetjes

Oma en Opa

Joren,
Bbedankt voor je verhaal. Het is fijn te vernemen dat je aandacht hebt voor alles rondom Je: de mensen, de stad, de fauna en flora. Trouwens, wat beschrijf je dat allemaal plastisch - we ontdekken alweer een verdoken talent bij één van onze kleinkinderen! Proficiat!
Geniet van alles maar blijf alert.
Groetjes en ne dikke zoen.

oma

Hallo Joren
Blij nog eens iets te lezen van u.
zo te zien is het daar heel goed.
zoals ik lees hebben snelste voorrang, dan denk ik dat ge daar zeker bij bent.
Geniet nog van uw verblijf daar maar doet het voorzichtig he.
Dikke knuffel en kus

Nonkel Gunter

Joren,
Tof je verhaal te lezen.
Ivm de voorrangsregels, is het niet "First stop, First go"?
Dat is de regel in veel zuidelijke landen. Wie eerst stilstaat aan het kruispunt mag het eerste vertrekken...
't Is maar een gok, wie weet is dat wel het systeem :-)
Groetjes

Papa

Mooi verhaaltje. De verschillen maken het juist plezant om zo'n uitwisseling te doen. Maar des te langer je daar bent des te meer zal je zien dat er ook gelijkenissen zijn.
En voor mij zijn de 6 B's belangrijker dan de 6 D's. Voor zij die deze niet kennen: 1. Be First
2. Be Curious, 3. Be on Purpose, 4. Be Grateful, 5. Be of Service, 6. Be Here Now. Dus geniet ervan.

Nic, Anita, Sven en Lien (buren)

Tof om de verhalen van je uitwisseling mee te kunnen volgen via je blog.
Het lijkt ons een super-ervaring; knap dat je dit doet!
Je zal er later nog met veel plezier aan kunnen terug denken; maar nu er eerst volop van genieten.
Groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!